• Română
  • English
  • Deutsch
  • Magyar

55. PODUL TRAIAN Calea Timişorii

După terminarea războiului în 1918 ia fiinţă societatea Astra – prima fabrică română de vagoane şi motoare, prin unirea fabricii de vagoane Weitzer cu fabrica Marta. Avionul de recunoaştere Astra-Porto, realizat aici după proiectul ing. Ştefan Protopopescu şi care avea un motor Hispano- Suiza de 300 CP, a fost foarte apreciat de Armata Română care a comandat 25 de bucăţi. În 1926 capitolul automobilelor fabricate la Arad s-a închis definitiv.

Podul a fost construit în 1908 după un plan al inginerului reşiţean Robert Toth (1857-1913). Structura din fier a fost realizată la uzinele din Reşiţa, iar ornamentaţia prezintă multe elemente secession. Proba de greutate şi predarea oficială a podului de către conducerea municipiului s-a făcut la 11 noiembrie 1910. La sfârşitul celui deal doilea Război Mondial , podul a fost dinamitat, dar structura nu a fost grav afectată, podul fiind refăcut în câteva luni.